Ska nog bli vegetarian nu

Ända sen jag gick gymnasiet har jag pratat om att bli vegetarian. Tänkte vänta tills jag flyttade hemifrån, eftersom det blir lättare när man bara lagar mat till sej själv. Men jag har ju faktiskt bott själv i 3 år nu. Så det börjar väl bli dags.

Såg precis Aschberg på 8:an, och därför kom jag att tänka på det här. Aschberg hade nån gubbe med i programmet, som pratade om allt han brukade äta, t.ex. lammhjärna, fårögon, tunga och testiklar. Fy! Då blev jag så äcklad av alla sorters kött, och sättet han uttryckte sej på när han pratade om kött. Som att det bara är nåt vi äter för skojs skull. Men ska alla stackars djur behöva lida och dö så att vi ska få smaka olika grejer för att det är kul? Helt sjukt enligt mej!

Jag tycker att det är hemskt hur slaktdjur behandlas överhuvudtaget. På nåt sätt borde man protestera mot det. Och det bästa sättet är väl att bli vegetarian. Men jag skulle inte sakna kött ändå, jag tycker lixom inte om det. Kött är bara nåt man tvingar i sej för att det är nyttigt. 

Men jag brukar i alla fall bara köpa ägg från frigående höns, istället för burhöns. Jag är verkligen inget extremt greenpeace-freak, men nånting kan man ju göra.


Kommentarer
Postat av: Simon

Yo yo =)

2009-10-27 @ 22:31:43
Postat av: Jojjo*

Jaa visst, jag fixar gärna din design! Hör av dig när du har allt klart ;)

2009-10-29 @ 19:17:39
URL: http://jojjodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0