Manikyr

Har en liten manikyrstund nu innan jag ska gå och lägga mej. De långa gelénaglarna har jag tagit bort. Tänkte försöka få mina egna att bli snygga istället. Tycker absolut inte att det är nåt fel på gelénaglar. Jag älskade verkligen att ha dem. Men flera hade blivit lite fula i kanterna, så jag plockade helt enkelt bort dem. 

Nu har jag precis filat till mina egna naglar, och smörjt in dem med olja. Jag använder en speciell nagelbandsolja, som Angelica rekommenderade. Den är skitbra! Renew & Repair Cuticle Oil heter den. Lite dyrare kanske, men den räcker jättelänge. Passar på att skriva lite nu medan oljan torkar, för det tar en stund. 

Sen tror jag att jag ska testa ett lack som jag fick i goodiebagen från Nelly-kvällen. Det ska tydligen vara en Nail Hardener. Så vi får se om det funkar :)

Efter det drar jag på ett underlack, och sen målar jag naglarna riktigt blodröda :) Älskar det. Vill antingen ha dem mörkt röda eller svarta, det är favvofärgerna.

 

Funderar på om jag ska klistra på lite detaljer sen, men jag vet inte om jag orkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0