Ny hårfärg

Stannade kvar till halv 7 på skolan idag. Nilla skulle ju färga mitt hår mörkbrunt, samma färg som löshåret jag ska sätta i. Men nånting blev lite fel. Och det var absolut inte Nillas fel. Jag var med och valde ut rätt färg, och våra lärare höll med om vårt färgval. 

Men konstigt nog blev mitt hår blåsvart! Hur skumt som helst. Så då försökte vi först med avfärgning, för att ta bort överflödig färg, och förhoppningsvis få det lite ljusare. Men när det inte funkade, testade vi med blekning. Det funkade väl lite bättre, men håret är fortfarande mer svart än brunt. Så experimenten fortsätter imorgon, när vi har lite mer tid på oss :) Därför lägger jag inte upp en bild nu.


Kommentarer
Postat av: simone

SV: joo, haha det är riktiga djur i klubborna :P

2009-11-05 @ 07:14:27
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0