Mycket på gång

Den här veckan händer det massa grejer. Imorgon börjar jag inte förrän kl 18 :) Så skönt! Jag behöver verkligen en sovmorgon, för att ta igen all sömn jag missade under jobb-helgen i Örebro.

Anledningen till att vi börjar så sent är för att vi ska på mingelskola. Jag vet, det låter lite knas, det tyckte åtminstone jag först. Men det verkar bra. Vi ska få lära oss hur man marknadsför sej själv som varumärke, alltså som frisör i mitt fall. Och hur man raggar kunder helt enkelt. Så jag måste tänka ut en outfit som speglar hur jag vill uppfattas, och vad mitt varumärke står för. Det jag har kommit fram till är att jag gärna vill jobba med unga människor som vågar testa nya saker, och är lite wild and crazy. Så det är såna kunder jag ska försöka locka till mej, genom hur jag klär mej, stylar håret, pratar och uppför mej. Mycket att tänka på.

Sen på onsdag ska Nilla färga mitt hår. Längtar! Det ska bli mörkbrunt, samma färg som clip-on håret jag beställde. Men hon kommer antagligen inte hinna med att klippa in löshåret så att det ser bra ut, och flyter ihop med mitt eget hår. Det får bli på torsdag istället.

Och på fredag kommer älsklingen hit! Jag ska klippa honom i salongen på eftermiddagen, sen åker vi direkt till mitt nya place och börjar flytta in alla saker. Ska bli så himla underbart!


Känner mej riktigt laddad för den här veckan!


Kommentarer
Postat av: jenny

ja visst verkar den underbar!!! jag är väldigt sugen dock är den lite liten men det kanske man kan övervägas. skule ju vara klockrent att bo grannar vi kollade på 54 vilket nr bor du på??:))

2009-11-03 @ 08:14:59
URL: http://gossipchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0