Stylist-uppdrag

Idag fick skolan ett erbjudande om att vara med och styla hår imorgon, vid inspelningen av Svenska Hjältar. Vi tackade ja till uppdraget, men tyvärr blev det inte min grupp som fick åka. Så himla besviken för det! Det hade ju varit ascoolt. Men det kommer väl fler chanser.

Ett annat uppdrag vi har fått är att hjälpa till som stylister vid en teaterföreställning som har premiär på fredag. Vi kommer att vara på teatern varje kväll när det är föreställning, och hjälpa till med håruppsättningar och styling. Vi får även hjälpa till lite med sminket.

Det ska bli bli jättespännande :) Passar mej perfekt. Jag älskar såna här grejer. Föreställningen heter City of Angels, och handlar om en bordell på 40-talet. Så det blir nog intressanta frisyrer :) Självklart får vi även stanna kvar och se föreställningen gratis.

Några av skådespelarna kommer till salongen imorgon, så att vi kan testa lite olika uppsättningar på dem. Ska bli jättekul! Jag längtar verkligen. Känns som att man kommer att lära sej mycket. För som det känns nu har jag ingen aning om hur man gör en 40-tals frisyr. Men Anna gjorde en sån frisyr på mej idag, och den verkade ganska enkel.


   


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul, 40 talet låter inte helt fel. =)

2009-12-09 @ 13:17:56
URL: http://fiffsverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0