How can I not miss you?

Varför måste min älskling och jag bo 20 mil ifrån varandra? Jag hatar avståndet mellan oss. Vill ju ha honom här hos mej. 

Det känns så onödigt att man låter omständigheterna bestämma. Att jobb och utbildning får avgöra hur långt ifrån varandra man ska bo, och hur ofta man kan träffas. Det är väl kärleken som borde avgöra det? Egentligen? Skola och jobb borde spela en mindre roll i sammanhanget, det borde prioriteras längre ner på listan. Att jobba och plugga gör man ju ändå bara för att man måste. Men att älska någon gör man ju för att man vill. Och det är när man följer sitt hjärta och det man vill, som livet blir värt att leva. 

Vet att jag inte tänker logiskt nu. Jag skulle aldrig be Alex att säga upp sej från jobbet och flytta hit, för min skull. Han har ett bra jobb, och det ska han vara glad för. Det vore bara dumt att ge upp det. Och jag kan inte direkt hoppa av skolan och flytta tillbaka. Inte nu, när jag redan har satsat så mycket på den här utbildningen.

Känner mej bara lite ensam ikväll. Men det går över.    


Alex och jag på jobbet igår natt. Rätt så trötta :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0